Interne selectie en promotie

Hoe zit dat na promotie binnen de organisatie? Ook dan zitten nog geregeld mensen op een verkeerde plaats. Dat is niet zo’n wonder, want er worden vaak heel andere eisen gesteld dan in de oude functie. Ook hier geldt, een goede selectie en afstemming ‘man-plaats’ kan veel misère voorkomen.

DE JUISTE MATCH
Interne positiewisselingen (horizontaal en verticaal) behoren tot de dynamiek van elke organisatie. Voor promotie worden meestal slechts twee criteria gehanteerd. Enerzijds is er de ruimte en de behoefte. Anderzijds, hoe hebben potentiële kandidaten (in hun voorafgaande functie) gefunctioneerd?

Maar de stap omhoog (of opzij) laat de kandidaat belanden in een functie met soms heel andere eisen. Ook bij interne functiewisselingen geldt, dat er een ‘match’ moet zijn tussen functie vereisten en kernkwaliteiten en eigenschappen van de kandidaat.

METHODIEK
Kortom, bij interne mutaties bestaat dezelfde behoefte als bij eerste aanstelling. Wij bevelen de zelfde methodieken (CVI, Taylor Protocols) aan om ook bij interne mutaties de ‘juiste man’ weer op de ‘juiste plaats’ te krijgen.

Bekijk onze overige diensten:

Maximaliseren

Ooit champagne zien bruisen met de kurk nog op de fles? Ooit iemand zien excelleren en sprankelen in een omgeving waarin hij bekneld werd? Weg dus met die belemmeringen, als we mensen willen zien opbloeien en laten knallen! Zelfs de juiste persoon op de juiste plaats moet worden ‘ontkurkt’, of beter gezegd worden ‘ontstopt’.

Op naar een gezond bedrijf

Is uw bedrijf gezond als het financieel gezond is?

Dat is wel de gangbare opvatting. Maar dan nog kunnen er heel ongezonde dingen in een bedrijf voorkomen.

Werving & selectie

‘Juiste man op de juiste plaats.’ Was het maar waar! In de praktijk klopt dat niet altijd.

Er werken ‘veel’ juiste werknemers op de ‘verkeerde’ plaatsen. Dat kan diverse oorzaken hebben. Goed werven en selecteren kan direct een hoop ellende besparen.

MAAK HET VERSCHIL MET JOUW PERSONEEL!

De juiste man op de juiste plaats. Wij helpen hierbij.